קורס פרונטלי להכשרת הורים ומורים

הקודם
הבא

שמחים לבשר לכם שהחלה ההרשמה למחזורים נוספים של הקורס

״ צועדים יחד מחינוך לחיוך״

קורס הכשרת מאמנים לילדים ונוער בשיטת חיוך, מוכר במשרד החינוך ומותאם למורים וגננות בשנת שבתון.

אודות התכנית

12 הצעדים מחינוך לחיוך הינה תכנית להכשרת מאמנים, מורי דרך ואנשי חינוך בשיטת חיוך, אשר בסיומה מקבלים תעודת מקצוע ומתחילים לעבוד במקצוע משפיע ומשנה חיים! שיטת חיוך היא שילוב של גישות מהפסיכולוגיה החיובית, תכנים אימוניים, עולם המיינדפולס, CBT, דמיון מודרך, עולם התת מודע, אסטרטגיות למידה מהחינוך המיוחד ועוד כלים נוספים שהוכנסו לארגז כלים אחד שנקרא "חיוך" – שיטה ייחודית וחדשנית ששמה את הילד במרכז, מנקה אותו מ"תוויות" ומאפשרת לו לעשות שינוי אמיתי בחיים שלו.

נק' ההנחה בה דוגלת השיטה היא שבכל רגע נתון ניתן לעשות שינוי בחינוך ולהתפתח וניתן להתאים את החינוך לילד ולא את הילד לחינוך.

מדובר ממש בכישורי חיים, ההצלחות הן לא רק בפן הלימודי אלא לחיים בכלל. כל צעד קטן מוביל לצעד גדול וכל הצלחה מולידה הצלחות רבות בדרך.

מחנך היום הוא סוג של "מטפל": הוא נדרש לטפל במגוון רחב של ילדים עם צרכים מיוחדים, רגשיים, לימודיים והתנהגותיים. תפקידו של המחנך בשנות ה- 2000 הוא לדעת לתת מענה לצרכים המיוחדים הללו גם בכתה רגילה

מסלולי הלימוד

מסלול מיוחד של 10 מפגשים 

 למורות וגננות בשנת שבתון הקורס מוכר במשרד החינוך ומוכר למורות וגננות בשנת שבתון

* כקוד מוסד 2524.

המפגשים יתקיימו במרכז חיוך – חיים עוזר 31 פתח תקווה

ניתן להשיג אותנו בטלפון: 077-6670597

או להשאיר פרטים באתר:

למי מתאימה התכנית?

התכנית מיועדת למורים, מורים בשנת שבתון, יועצים חינוכיים, שרוצים ללמוד שיטה חדשה עם ערך משמעותי לעבודה עם ילדים ונוער, כאלו שהחינוך הוא בנשמתם ורוצים לקבל כלים איך להתמודד עם קשיי היום יום בכתה וליצור תקשורת ואוירה טובה יותר עם התלמידים. אוירה טובה מוכחת כמניעה לפעולה, מגדילה מוטיבציה ומייצרת הצלחות

מדריכות הורים שרוצות להרחיב את היצע השירותים, להתמחות בעבודה עם ילדים ונוער ועבודה מול הורים לילדים בגילאי בית ספר. מורי דרך בנשמה שרוצים לרכוש מקצוע מתגמל בזמן קצר, ללמד ולאמן ילדים ונוער ולקבל כלים כיצד לשפר את אווירת הלימודים בכתה ולהתאים אותה למאה ה 21. הורים שרוצים לקבל כלים איך להתמודד עם אתגרי היומיום בהורות שלהם, איך לעלות את המוטיבציה ולהפוך את הלמידה לעצמאית תוך מימוש הפוטנציאל הטמון בכל ילד בהנאה רבה

ממליצים ואילך להשאיר כמו שזה …

ממליצות על הקורס

נרשמתי לקורס מאמנים בחיוך מתוך מטרה להמשיך את ההתפתחות האישית שלי בתחום החינוך (מורה לחינוך מיוחד). הקורס מגוון ומעשיר, נותן כלים בתחום התקשורת עם הורים וילדים, נותן כלים ללמידה מגוונת, כלים להתמודדות עם התנגדויות בלמידה, תחושות ורגשות.
ממליצה בחום!

בשבילי שיטת חיוך זו הבחירה ללמוד לא מתוך הכרח אלא מרצון. סיימתי  תואר ראשון במסלול הדו חוגי במדעי החברה והרוח. בנוסף, יש לי ניסיון של כמה שנים במערכת החינוך, החל מהיותי בת שירות ועד לתפקידים חינוכיים שונים הכוללים הדרכה והוראה. כיום אני עובדת כסייעת המשלבת תלמידי חינוך מיוחד בעלי תפקוד גבוה בכיתות רגילות ומשמשת כמתווכת, הן מבחינה תקשורתית והן מבחינה לימודית. ראיתי כי לעיתים שיטת הלימוד הנהוגה במערכת החינוך אינה מותאמת לכל אחד. הילדים נתקלים לעיתים בקשיים ולא תמיד יש להם את הכלים הנכונים להתמודדות, לכן חיפשתי תחום בו ישנו שילוב בין הניסיון הטיפולי והחינוכי שלי , כך הגעתי למרכז חיוך. בתור מנחה בשיטת חיוך יש לי את האפשרות להתאים את תהליך הלמידה או את התהליך ההתנהגותי לילד/ה שמגיעים אליי כך שיחוו הצלחות. ההצלחה חשובה לא רק לשם הציון אלא לבניית הביטחון כאדם בוגר, אופטימי, עצמאי השואף לבחון את גבול היכולת שלו (: בשנה האחרונה מלווה עשרות תלמידים במרכז חיוך להצלחות

לימודיות וחברתיות ומאמנת אותם בעיקר לאהוב את עצמם ולחייך.

שיטת חיוך עבורי זו בחירה מודעת להתחיל לבחור לראות את חצי הכוס המלאה בחיים. בתור הורה לשלושה מדהימים, מטפלת רגשית ומנחה בשיטת לחיות וללמוד בחיוך, אני מבחינה איך הכלים שמקנה השיטה מאפשרים לילדים ומבוגרים כאחד, להפסיק לחשוש מתקופת בית הספר, המורות ושיעורי הבית ולהתחיל ליהנות מתהליך רכישת הידע. בעיני, עלינו לשאוף ללמוד משהו חדש מידי יום ביומו! הקניית מיומנויות תקשורת ולמידה חיוביות לדור הבא כבר בגילאים צעירים, תוביל אותם להיות מבוגרים מוצלחים, מסופקים ומאושרים יותר. אליזבת היא גם בעלת חברה לייעוץ לפיתוח סטארטאפים – מתמחה בליווי תהליכי קבלת החלטות בארגונים. אימון עסקי ואישי למנהלים.

סילבוס קורס

מפגש ראשון: מבוא לשיטת חיוך: הקניית ערכי השיטה והבנת מתווה הקורס כולו.

מפגש שני:  הכשרת תכנית "ללמוד בחיוך"

התכנית מעבירה אסטרטגיית למידה שונה וייחודית המקנה ללומד את המיומנות והיכולת ללמוד ולהבין לחלוטין כל נושא שיבחרו (חשבון, שפה, הבנת הנקרא ועוד), תוך הנאה ושמירה על ההתלהבות במהלך הלמידה. אסטרטגיית הלמידה מבוססת על ארבעה חסמים עיקריים בלמידה, שעוצרים את הילדים מלהתקדם לעבר ההצלחה. התכנית עצמה תעזור גם לכם ללמוד כל חומר לימודי שתרצו, זו גם הסיבה שאנחנו מתחילים בתכנית זו.

מפגש שלישי + רביעי:

הכשרת תכנית "לתקשר בחיוך" -תכנית מיומנויות תקשורת המשפרת קשב וריכוז ומלמדת להיות "כאן ועכשיו" ולהתרכז רק במעביר המסר ללא הפרעות סביבתיות, משפרת בטחון עצמי ועמידה בנוחות מול האחר, משפרת מערכות יחסים ותקשורת עם הסביבה.  בתכנית זו אתם תקבלו את כל הידע והכלים הדרושים עבור הילדים כדי לשפר את מיומנויות התקשורת שלהם, במטרה להצליח להסתדר טוב יותר עם הסביבה ולחיות חיים טובים יותר. התכנית כוללת ידע תאורטי ותרגול פרקטי. ידע ותרגול מביא להצלחות.המפגש יסייע גם לכם להשיג כל דבר שתרצו ולהפוך את החלום שלכם להגשמה. מיומנויות תקשורת גבוהות הן המפתח להשיג כל מטרה שנרצה בחיים.

מפגש חמישי + שישי: הכשרת תכנית "לחיות בחיוך"

תכנית התנהגותית שמתמקדת בהשגת מטרות. התכנית מותאמת לילדים עם קשיי התנהגות ומוטיבציה נמוכה לעשייה. התוכנית מחוללת שינויים בחייהם, לא תאמינו איזה שינוי היא תעשה לכן בחיים! המטרה של כולם, מבוגר כילד, היא: להצליח בחיים, להסתדר עם הסביבה, להרגיש שייכות ובטחון, להיות מאושרים ולחיות חיים הכי טובים שאפשר. בתכנית זו הילדים יקבלו כלים כיצד לעשות בחירות נכונות עבורם ועבור הסביבה שלהם, ילמדו להבחין בין טוב לרע, ילמדו לעצור לפני מעשה ולקחת אחריות. התכנית משפרת את האווירה בבית, את היחסים של הילד עם הסביבה שלו (חברים, הורים, אחים, מורים), את התפקוד העצמאי של הילד, את המוטיבציה של הילד להתאמץ כדי להשיג מטרות בחיים ומקטינה את בחירותיו האימפולסיביות.

עבודה מול הורים – מפגש שביעי:

 כדי שהשינוי יושלם במלואו עלינו לרתום את ההורים לתהליך. שפהמשותפת היא המפתח לתקשורת, השגת מטרות משותפות ותיאום ציפיות מיטבי בין הורה לילד. ההורה לא מתקן את הילד אלא נותן לו את הכלים להתמודד עם כל מצב בחיים. תפקיד ההורה הוא להורות את הדרך ותפקידנו, להסב את תשומת ליבו למקום שבו הוא צריך ללמוד לקחת אחריות. הטעויות הנפוצות שהורים עושים: הפחתת ערך, כוחן של מילים, תיוגים, השוואות, חוסר יכולת או רצון בתיווך בין המערכת הפורמלית ועוד. נלמד איך לעשות זאת מול ההורים. 

מפגש שמיני: מפגש פרקטיקום – השלמה ותרגול

מפגש תשיעי: קשב וריכוז האמנם?

מדינה שלמה בהפרעה, שנייה לפני שרצים לאבחונים – הגדרות, אבחנות תיוגים ומה שבניהם – תכירו את הצד החיובי שב"הפרעה", תקבלו הצצה אל העולם הקסום של הילדים בצל ה"הפרעה", ובעיקר תקבלו כלים  פרקטיים אלטרנטיביים לשיפור הקשב והריכוז שלו . קשיי קשב וריכוז זה הרבה מעבר לכן/לא ריטלין – בואו נדבר על זה.

משחוק – מפגש עשירי: "כי החיים זה משחק ילדים"

משחקי פוקר? כמעט! המשחק כמניע עיקרי למוטיבציה – תשמחו להכיר משחקים יעילים לתהליך האימון והלמידה של הילדים. שיפור הזיכרון, שיפור מיומנויות חשיבה, שיפור מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת. בואו נשחק יחד, כי החיים הם משחק ילדים! במפגש זה אנחנו בעיקר נשחק, נטפל בשחיקה דרך משחק ונחזיר לכם את ההתלהבות וההנאה מהדרך.

דרישות הקורס

דרישות התכנית: נוכחות 80 / ביצוע מטלות / תעודה גמר לעומדות בדרישות התכנית תוענק תעודה מטעם מרכז חיוך- מרכז ידע וכלים לחינוך, תעודת מאמנת ומדריכה לילדים ונוער בשיטת חיוך.

מוכר כקוד מוסד 2524*

נעים להכיר

שמי מיכל אמטנאני, נשואה לתומר ואמא לארבעה ילדים. עם בני הבכור זכיתי להכיר לראשונה את ההגדרה של ״מופרע קשב וריכוז״ ומיד אחריו כולם המשיכו ב״מסורת״.

אני באופן אישי, מעדיפה לקרוא לזה ״הפרעת קצב״.

תוכן אחרון

עקבו אחרינו

הוידיאו השבועי

יצירת קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן