ככל שעוברות השנים הורים מספרים כי ילדיהם התרחקו מהם, הם סגורים יותר ומסתגרים בחדרם, מחייכים פחות וחרדים יותר. ילדים ובני נוער מתמודדים עם תחושות קשות ביניהן תחושת בדידות והחשש מדחייה חברתית, לעיתים התחושות הללו כה עוצמתיות עד שהן פוגעות בדימוי העצמי וביכולת להתמודד עם דרישות הסביבה. חרדות וקשיים חברתיים אצל ילדים ובני נוער הם נושא שיש להתייחס אליו – כיצד תתמודדו?
הילד שלכם יודע שמשהו לא בסדר
ייתכן והוא לא מסתדר בבית הספר, ייתכן שהוא מתקשה לפרש את הבעות הפנים ואת המשמעויות מאחורי המפגשים החברתיים סביבו, אולי הוא נעלב בקלות, ולכן מעדיף להיצמד למסכים במקום להיפגש עם חבריו, אולי המתח הנפשי שאופף אותו גורם לו להתפרצויות זעם או אף הוא מגיב בקיצוניות ואף באלימות. אין ספק שקשיים חברתיים זולגים גם אל התחום המשפחתי והלימודים, אם האווירה בבית לא נעימה, אם ישנן מריבות בלתי פוסקות בינכם לבינו ובינו לבין אחיו, אם הוא מתקשה בלימודיו ומתקשה להיות קשוב – יש מקום לאפשר לו להתנסות במפגשי כישורים חברתיים ולעודד אותו ללמוד לשתף פעולה מחדש, להראות לו שמקומו משמעותי וחשוב מעצם היותו אדם וכחלק מקבוצה.
מהם מפגשי כישורים חברתיים בקבוצה?
קבוצות מיומנויות חברתיות לילדים בפתח תקווה הן קבוצות מעשיות, שמאפשרות למשתתפים לתרגל מיומנויות תקשורת וכישורים חברתיים ולשפר את תפקודיהם בתחומים אלו. הילדים ובני הנוער ילמדו מהי תקשורת מקרבת וכיצד לזהות אילו דפוסי התנהגות מרחיקים מהם את הזולת, הם יתרגלו דפוסי התנהגות חיוביים, וילמדו לתקשר מחדש עם אנשים פנים מול פנים ולא רק באמצעות מסכים. המפגשים נערכים בקבוצות קטנות ומותאמות למאפייני הילד או הנער, כאשר בסופם המשתתפים ילמדו להסתדר טוב יותר עם סביבתם, ילמדו להתמודד עם הרגשות שמציפים אותם, ישפרו את התקשורת הבין אישית, ויחוו איכות חיים גבוהה יותר.
למי מיועדים המפגשים בקבוצות לכישורים חברתיים בקבוצה?
המפגשים מיועדים לילדים שאיבדו מיומנויות תקשורתיות עקב סגרי הקורונה, אורח חיים, משבר אישי או משפחתי ועקב מאפיינים אישיותיים יכולים להשיב לעצמם יכולות אלו באמצעות אימון ותרגול בסביבה תומכת ומותאמת. גם ילדים שמראש ניחנו במיומנויות תקשורת שמצריכות שיפור יוכלו להפיק תועלת רבה ממפגשים אלו, הם ילמדו להתמודד עם האתגרים במצבים חברתיים ולבנות את עמוד השדרה הפנימי שלהם. ניסיוננו ארוך השנים בהפעלת קבוצות לפיתוח כישורים חברתיים מראה כי כאשר המשתתפים חשופים לידע המתאים ומתרגלים את השיטות הם גם זוכים להצלחות.
מה כוללת התוכנית לפיתוח מיומנויות חברתיות במרכז חיוך?
תוכנית ללמידת כישורים חברתיים מיועדת לילדים ולבני נוער בגילאי 12-8 ונמשכת לאורך עשרה מפגשים. התוכנית, שהוכרה על ידי משרד החינוך, מבוססת על טיפול רגשי-התנהגותי וקוגניטיבי משולב. נוסף לכך המשתתפים מיישמים ומטמיעים כלים מעולם האימון, ה-NLP, מתרגלים קשב לעצמי (מיינדפולנס) ופסיכולוגיה חיובית. הקבוצות מגוונות ומתאימות לילדים בתפקוד נוירולוגי תקין וכן לילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. המפגשים מתקיימים במרכז חיוך – מרכז חינוכי בפתח תקווה המציע טיפול רגשי לילדים ולנוער.
טיפול רגשי קבוצתי לילדים ולבני נוער – כל היתרונות.
היתרון המרכזי בטיפול רגשי קבוצתי לילדים ולנוער הוא עצם היותו טיפול בקבוצה, שכן רק בקבוצה הילד או הילדה יוכלו לתרגל מצבים חברתיים מאתגרים הדומים למצבים שעמם הם מתמודדים במרחב הבית ספרי או בביתם. המטפלים מתבוננים בהתנהגות, מנתחים אותה ומתאימים עבור כל משתתף ומשתתפת כלים שאותם הם יכולים ליישם למוחרת בבית הספר, בגינת המשחקים, בחוג הספורט ואל מול המשפחה.
ילדים שמגיעים למפגש הקבוצתי אינם תופסים את עצמם כ"לקויים וככאלו ש"משהו לא בסדר איתם", ולכן הם צריכים טיפול. אלא הם מגיעים למרחב המאפשר להם למידה והתנסות בסביבה תומכת וקרובה על נושאים שמפריעים להם ומציקים להם, נושאים העוסקים בעולם התוכן שלהם ולמה שמהותי עבורם. מאות ילדים שכבר השתתפו בקבוצות כישורים חברתיים במרכזנו מציינים שהם מרגישים בטוחים יותר בעצמם, ואילו הוריהם מעידים ששמחת החיים חזרה לקנן בליבם.
קראת והתחברת? נראה לך שאנחנו יכולים לעזור לילד/ה שלך? לעזור לך? מרכז חיוך מעניק לכל אחד ואחת את הפתרון המתאים כגון קבוצות לפיתוח כישורים חברתיים, טיפולים רגשיים ועוד. בפתח תקווה – לחצו כאן להשארת פרטים ליצירת קשר כאן או התקשרו 050-9409888 🙂