מה הופך את שיטת הלמידה במרכז חיוך לשיטה יעילה?
אומרים שגידול ילדים נעשה מורכב יותר עם השנים, ושהצרות הקטנות גדלות עם השנים. אכן אם תשאלו הורים לילדים הלומדים בבתי הספר תגלו שרבים מהם מתמודדים עם שחיקה מהלמידה העיונית, מהעדר התנועה וחוששים מאובדן היצירתיות ומפעילות אשר נעשית מתוך "טיסה אוטומטית" שמוציאה מהם את החשק להגיע אל עולמות חדשים.
לשמור על יצירתיות וחופש מחשבתי בתוך מערכת החינוך
גישת מרכז "חיוך", מרכז חינוכי בפתח תקווה המקנה ידע וכלים בחינוך, מתמקדת במאפיינים שמשמרים את היצירתיות ואת חופש המחשבה ומעודדים את הילדים ובני הנוער ללמוד מתוך חדווה וחקירה באמצעות שיטות למידה המותאמות אליהם אל חושיהם ואל אתגריהם באופן פרטני, וכן באמצעות שילוב של כלים מגישת ה-CBT המבוססת על הפסיכולוגיה החיובית וכלים נוספים מעולמות האימון.
ממסגרים מחדש את ההגדרות החינוכיות.
ילדים המתקשים בלימודים נדרשים לא פעם להגיע לשיעורי הוראה מתקנת, אך הביטוי "הוראה מתקנת" שגוי במהותו, משום שמתקנים רק דברים מקולקלים ואילו ילדים המתקשים בלימודים הם לא ילדים שמשהו התקלקל בהם, אלא ילדים הנדרשים להתאמת שיטות הלימוד לדרכי החשיבה שלהם. לכן אצלנו במרכז "חיוך", אשר משמש גם כמרכז הדרכת הורים בפתח תקווה, שאף מפעיל קבוצות למיומנויות חברתיות לילדים בפתח תקווה – אנחנו מתאימים את שיטות הלימוד לאתגרי הילד, הילדה או הנער הנערה ולא מתקנים, כי אין סיבה לתקן דבר שהוא תקין לחלוטין.
מהי הוראה מותאמת על פי גישת המרכז?
הרבה לפני שנצלול לספרים הלימוד ולנושאי הלימוד נלמד את הילדים כיצד ללמוד. מהו הבסיס ללמידה, כיצד להפוך את הלמידה לכלי שימושי לחיים, כיצד ללמוד בשיטה ייחודית המעודדת הבנה ומעוררת הנאה והתלהבות, כי יותר מכל במרכז חיוך, אסטרטגיות למידה לילדים בפתח תקווה, אנחנו מאמינים שהנאה והצלחה קשורות זו בזו. במסגרת המפגשים הילדים יבינו מהם החסמים העיקריים שלהם ללמידה, מה עוצר אותם מלהתקדם, כיצד להתגבר על חסמים אלו וכיצד ללמוד באופן עצמאי ללא תלות בהורים או במורים פרטיים ואפילו לא בתרופות או בתכשירים שונים להרגעה.
תופעת הלוואי החיובית משיטת ההוראה המותאמת של המרכז.
לא לחינם הצבנו את החיוך כערך מרכזי בעשייתנו, כי אין דבר מספק יותר מאשר לראות ילד שהתקשה להגיע לממוצע הכיתתי הופך לילד שמצליח בקלות ללמוד, ליהנות מהלמידה שלו ואף לעקוף את הממוצע. אסטרטגיית הלמידה במרכז "חיוך" תורמת לשיפור רמת הקשב והריכוז, לשיפור הזיכרון, לביטחון עצמי גבוה יותר ומעלה את הרצון ללמוד מתוך הנאה.
שליחות אישית כמורה דרך לעשייה.
בראש המרכז החינוכי בפתח תקווה "חיוך" עומדת מיכל אמטנאני, אם לארבעה ילדים, שחוותה מהי הורות לילדים המתמודדים עם אתגרי קשב וריכוז (בשפתה אתגרי קצב), אתגרים שהיא עצמה מתמודדת עמם. הקשיים שלה הביאו אותה להבנה כי משהו מהותי בגישת החינוך הקלאסי אינו תואם את גירויי העולם המודרני – העולם מתקשר אחרת, הטכנולוגיה מתקדמת ובהתאם לכך גם שיטת החינוך צריכה להשתנות.
מיכל היא אשת חינוך, אשר רואה את עשייתה במרכז כשליחות אמיתית, שליחות שעוזרת לילדים אשר מתקשים להצליח ולהתמודד עם אתגרי למידה אישיים, שליחות שעוצרת מעגל זדוני של כישלון וקשיים. הכלים הנלמדים במרכז הם כלים אימוניים המסייעים לילד לשפר את הזיכרון לטווח הקצר ולטווח הארוך בגישה משחקית. ילדים אשר רוכשים כלים אלו שבים לכיתה בביטחון, מיישמים את שיטות הלמידה וכך מתמודדים עם הקשיים הניצבים מולם וחווים רווחה נפשית גבוהה. בחירת הכלים שבהם הילד יעזר היא לשיקולו ובהתאם לרצונו.
מרכז "חיוך" הוא בית הוליסטי לילדים ולנוער, אשר נותן מענה מקיף ורחב לסביבת גידול הילד – הן באמצעות הדרכות הורים והן באמצעות קורסים והכשרות לצוותי הוראה ולמטפלים, כמו כן במרכז ניתנים טיפולים רגשיים לילדים עם קשיי ויסות חושי, ילדים עם קשיים התפתחותיים וילדים על הקשת האוטיסטית.
קראת והתחברת? נראה לך שאנחנו יכולים לעזור לילד/ה שלך? לעזור לך? מרכז חיוך מעניק לכל אחד ואחת את היחס המתאים לכל צורך חיוכי או לימודי הנוגע לאסטרטגיות למידה לילדים ונוער בפתח תקווה והסביבה. בנוסף, תוכלו למצוא אצלנו קבוצות למידה לילדים ונוער, לימוד קריאה לילדים מתקשים ותוכניות הכנה לכיתה א׳ בשיטת חיוך. לחצו כאן להשארת פרטים ליצירת קשר כאן או התקשרו 050-9409888 🙂