אסטרטגיות למידה – הוראה מתקנת

עם כניסת הילדים למסגרת הבית ספרית, "מנחיתים" עליהם כל כך הרבה למידה: חשבון, שפה, תורה, מדעים, אנגלית, מולדת ועוד. רגע, מה קורה פה?!

הילדים עד כה שחקו בארגז חול וכבר רוצים להעביר להם כל כך הרבה ידע. האם בכלל יש להם את הכלים לקבל את כל הידע הזה ?!המעבר החד הזה והציפיות הגבוהות יוצרים אצל הרבה ילדים בלבול, טשטוש, שעמום, תסכול נוראי, התפרצויות זעם ועם הזמן ירידה במוטיבציה עד כדי חוסר רצון להמשיך ללמוד. התחושות הללו ממשיכות להתדרדר, עד לאבחונים והדבקת תוויות "קשב וריכוז", "היפראקטיביות", "לקויות למידה", חוסר התאמה למערכת רגילה עד לנטישה מוחלטת. עצרו את כדור השלג בזמן!
 
האם מישהו פעם למד את הילדים איך ללמוד? החל מכתה א עד י"ב מלמדים את התלמידים את חומר הלימוד של כל מקצוע,  אך מעולם לא למדו אותם איך ללמוד. כל הצלחה דורשת ידע: כדי להצליח לנהוג צריך לדעת לנהוג. אף אחד לא מקבל רישיון מבלי שלמד איך לנהוג – אבוי אם כך היה הדבר.    משמע, כדי להצליח בלימודים, צריך לדעת איך ללמוד. בתכנית זו הילדים ילמדו ללמוד איך ללמוד בכיף ובחיוך. במרכז חיוך מאמינים שאפשר לשלב הנאה והצלחה יחד !
 
התלמידים ילמדו מהי בכלל מטרת הלמידה וכיצד הופכים אותה לשימושית בחיים. התכנית מעבירה אסטרטגיית למידה שונה וייחודית, המקנה לילדים את המיומנות והיכולת ללמוד ולהבין לחלוטין כל נושא שיבחרו, תוך הנאה ושמירה על ההתלהבות במהלך הלמידה. אסטרטגיית הלמידה מבוססת על ארבעה חסמים עיקריים בלמידה, שעוצרים את הילדים מלהתקדם לעבר ההצלחה. ברגע שילמדו כיצד מתגברים עליהם הם יגדילו את היכולת שלהם להקשיב ולהתרכז בלימודים ויתחילו לחוות הצלחות. התכנית מקנה לתלמידים יכולת למידה עצמאית ללא תלות בהורים, מורים פרטיים או תרופות כלשהן. היזהרו! לתכנית זו "תופעות לוואי" רבות: שיפור הקשב והריכוז, העלאת הביטחון העצמי, שיפור הזיכרון, עלייה במוטיבציה ללמידה ואף הנאה בלמידה. שלא תגידו שלא הוזהרתם זה גם "ממכר”.

נעים להכיר

שמי מיכל אמטנאני, נשואה לתומר ואמא לארבעה ילדים. עם בני הבכור זכיתי להכיר לראשונה את ההגדרה של ״מופרע קשב וריכוז״ ומיד אחריו כולם המשיכו ב״מסורת״.

אני באופן אישי, מעדיפה לקרוא לזה ״הפרעת קצב״.

תוכן אחרון

עקבו אחרינו

הוידיאו השבועי

יצירת קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן